Compagnie Emmaüs stipt mee!

Vlaamse week tegen pesten

Reeds enkele jaren organiseert het Vlaams Netwerk Kies Kleur tegen Pesten in de week voor de krokusvakantie de Week tegen Pesten.

In 2018 wordt iedereen in die week (van vrijdag 2 tot en met vrijdag 9 februari) opgeroepen om kleur te bekennen: zeg nee tegen pesten! Hoewel de actie zich in het bijzonder richt op jongeren (scholen, jeugdbewegingen, etcetera) hebben we ook binnen Compagnie Emmaüs aandacht voor deze actie. Omdat pesten nu eenmaal geen zaak is van jongeren alleen én omdat we pesten allemaal tezamen een halt moeten toeroepen.

STIP IT!

Vanuit Compagnie Emmaüs organiseren we geen eigen actie in het kader van de Week tegen Pesten, maar we grijpen de gelegenheid graag aan om onze solidariteit te betuigen met de STIP IT-campagne, die door de jeugdzender KETNET en het Vlaams Netwerk Kies Kleur tegen Pesten op touw is gezet.

De oproep is heel eenvoudig: plaats vier stippen op je hand om te tonen dat je resoluut tegen pesten bent én opkomt voor slachtoffers.

We engageren graag iedereen, bewoners, buren, familieleden, vrienden en sympathisanten om deze actie zo breed mogelijk open te trekken. Stip it. Een klein gebaar, voor een wereld van verschil!