Nu beschikbaar

Op deze pagina treft u ons meest actuele aanbod van diensten/services die op dit moment beschikbaar zijn.

Sinds de invoering van het nieuwe zorgstelsel is het de bedoeling dat de klant zorg 'inkoopt'. Een en ander houdt in dat iedere zorginstelling, dus Compagnie Emmaüs ook, de markt opgaat en haar diensten/services 'aanbiedt'. Er is sprake van marktwerking. Het complete dienstenpakket is na te lezen op de website van de provincie Oost-Vlaanderen.

►Heb je interesse in ons aanbod en wens je meer informatie? Neem dan zeker contact met ons op!

Momenteel hebben we twee studio’s beschikbaar in Huize Gospa, voor doven en slechthorenden die een zelfstandigheidstraject wensen te volgen (hieronder lees je meer informatie).

In de woonondersteuning in Emmaüs en in de dagondersteuning is er momenteel geen of slechts beperkt plaats. Doch, neem gerust contact op, dan kunnen we nog bekijken of we nu of in de toekomst alsnog iets voor jou kunnen betekenen.

Huize Gospa

Huize Gospa is een ‘trainingshuis’ van Compagnie Emmaüs, speciaal erop gericht om dove en slechthorende gebruikers te ondersteunen in de stap naar zelfstandig wonen. Het gebouw is slechts 5 jaar geleden nieuw gebouwd en omvat 4 studio’s, waarvan er momenteel 2 bewoond zijn.  Het is gelegen op slechts 100 meter van de moedervoorziening Compagnie Emmaüs.

Momenteel hebben we 2 studio’s beschikbaar. De studio’s worden verhuurd met een ingerichte keuken en sanitaire voorziening (douche, wastafel, WC). Iedere studio beschikt over een signaleringssysteem voor doven en een videofoon.

Er is gelijkvloers tevens een gemeenschappelijke ruimte. Bewoners kunnen gebruik maken van die ruimtes -- er staan een wasmachine, droogkast en fornuis. In het gebouw is er een fietsberging waar bewoners hun fiets kunnen plaatsen.

Profiel bewoner

• Onze hulpverlening richt zich op dove en slechthorende zorgvragers met (een) bijkomende problematiek(en).
  • De bewoners hebben een erkenning van het VAPH voor intensieve woonondersteuning en hebben een persoonsvolgend budget (cash of voucher).
  • We verwachten ook een basis zelfredzaamheid van de bewoners: aangezien er niet continu begeleiding aanwezig is, wordt verwacht dat de persoon in staat is tot een basale zelfzorg.

Begeleiding

• Bewoners kunnen op weekdagen steeds (met of zonder afspraak) in de moedervoorziening terecht met vragen bij een vertrouwde begeleider van de mobiele equipe. In het bijzonder voor de werkende bewoners is er op weekdagen altijd tot 19u een begeleider aanwezig. Buiten deze uren kan men indien nodig beroep doen op een begeleider van permanentie in de moedervoorziening.
  • In principe worden de bewoners zowel mobiel (in de studio) als ambulant (in de moedervoorziening) begeleid.  Meestal plant de begeleider wekelijks een huisbezoek bij de bewoner, doch de begeleiding kan steeds bijgestuurd worden naar gelang de concrete hulpvraag.
  • De begeleiding kan de bewoner bijstaan tijdens een doktersbezoek, winkelen, koken, zoeken naar daginvulling, enzovoorts.

(klik op foto's voor grotere weergave van de afbeelding)